Home

Laatste logjes

Een nieuw weblog
Pantserjuffer met dauwdru…
Wespspin met prooi
Pareltjes ophangen
D-Day, Pointe du Hoc
Calvados in Normandië
De hommel, een kanjer in …

Laatste reacties

Bert: De url nog even hier: htt…
Bert: Beter laat dan niet zulle…
picpholio: Heel mooi in beeld gebrac…
Jan Mateboer: Wat een geweldig fotoblog…
klaproos: oh oh Jetske, dat word…
marjolein vh pl/m…: Ja hoor, ga meteen zo kij…
Joke: Ja ik kwam ze ook tegen. …
Joke: Goed gelukt Jetske, vroeg…
Joke: Zeker Jetske, ga direct g…
Henk Jonkvorst: Mooi. Een nieuwe blog met…

Categorieën

Bloemen, planten en bomen
Dieren
Diversen
Druppels
Gezin en familie
Het weer
Insecten
Koken en eten
Landschap en natuur
Macro-opnames
Onze tuin
Portret
Steden en dorpen
Vakantie
Vogels
Vroeger

Archieven

Aug 2019
Jul 2019
Jun 2019
Mei 2019
Apr 2019
Mrt 2019
Feb 2019
Jan 2019
Dec 2018
Nov 2018
Okt 2018
Sep 2018
Aug 2018
Jul 2018
Jun 2018
Mei 2018
Apr 2018
Mrt 2018
Feb 2018
Jan 2018
Dec 2017
Nov 2017
Okt 2017
Sep 2017
Aug 2017
Jul 2017
Jun 2017
Mei 2017
Apr 2017
Mrt 2017
Feb 2017
Jan 2017
Dec 2016
Nov 2016
Okt 2016
Sep 2016
Aug 2016
Jul 2016
Jun 2016
Mei 2016
Apr 2016
Mrt 2016
Feb 2016
Jan 2016
Dec 2015
Nov 2015
Okt 2015
Sep 2015
Aug 2015
Jul 2015
Jun 2015
Mei 2015
Apr 2015
Mrt 2015
Feb 2015
Jan 2015
Dec 2014
Nov 2014
Okt 2014
Sep 2014
Aug 2014
Jul 2014
Jun 2014
Mei 2014
Apr 2014
Mrt 2014
Feb 2014
Jan 2014
Dec 2013
Nov 2013
Okt 2013
Sep 2013
Aug 2013
Jul 2013
Jun 2013
Mei 2013
Apr 2013
Mrt 2013
Feb 2013
Jan 2013
Dec 2012
Nov 2012
Okt 2012
Sep 2012
Aug 2012
Jul 2012
Jun 2012
Mei 2012
Apr 2012
Mrt 2012
Feb 2012
Jan 2012
Dec 2011
Nov 2011
Okt 2011
Sep 2011
Aug 2011
Jul 2011
Jun 2011
Mei 2011
Apr 2011
Mrt 2011
Feb 2011
Jan 2011
Dec 2010
Nov 2010
Okt 2010
Sep 2010
Aug 2010
Jul 2010
Jun 2010
Mei 2010
Apr 2010
Mrt 2010
Feb 2010
Jan 2010
Dec 2009
Nov 2009
Okt 2009
Sep 2009
Aug 2009
Jul 2009
Jun 2009
Mei 2009
Apr 2009
Mrt 2009
Feb 2009
Jan 2009
Dec 2008
Nov 2008
Okt 2008
Sep 2008
Aug 2008

Jetske Fotografie


Klik op de foto voor meer informatie.

Mailen?

Klik hier om een mail te versturen.

Rss etc.

Powered by Pivot - 1.40.6: 'Dreadwind' 
XML: RSS Feed 
XML: Atom Feed 

« Tussen de buien door | Home | Sinterklaas »

Mens erger je niet...

Donderdag 03 December 2009 om 11:26

Sinds zaterdagochtend hebben we geen internet en geen telefoon. Lang leve de KPN. :-(
Ongeveer twee maanden geleden belde mijn eega met de KPN met de vraag of de KPN ons Interactieve TV zou kunnen leveren. De dame van de KPN vertelde hem dat in onze woonplaats Interactieve TV niet mogelijk is. Wel bood ze hem een snellere internetverbinding aan. Onze verbindingssnelheid zou dan gaan 54 MB per seconde naar 100 MB per seconde voor hetzelfde geld. Dat leek ons een aantrekkelijk aanbod en we namen het aan. Een maand later bleek dat de snellere verbinding nog niet was gerealiseerd. De KPN bedacht dat onze "oude" grijze experiabox de snellere verbinding niet aan zou kunnen en ze stuurden ons een nieuwe zwarte experiabox. We hebben een paar weken met deze nieuwe box kunnen internetten, maar waarschijnlijk nog op de oude snelheid. Afgelopen zaterdag hadden we plotseling geen internet meer én geen telefoon.

Ik zal jullie de details besparen... hoe vaak we met de helpdesk hebben gebeld, hoe vaak we werden doorverbonden, hoeveel verschillende adviezen we hebben gehad en hoeveel telefoonkosten we hebben gemaakt met de mobiele telefoon. Uiteindelijk was er een medewerker van de helpdesk van KPN die tot de conclusie kwam dat de experiabox stuk moest zijn. Waarop ik riep: "Hoe kan dat nu, dat ding is nog maar twee weken oud?" "Het is allemaal elektronica en dat kan zo maar van het ene op het andere moment stuk gaan", aldus de vriendelijke telefoonmeneer. Aangezien tijdens de afgelopen weken ook al van het ene moment de fotocamera en de harde schijf kapot gingen, keek ik nergens meer van op...

Dinsdag j.l. ontvingen we een nieuwe experiabox. Vol verwachting sloten we deze aan, echter nog steeds geen internet en telefoon. Weer gebeld met KPN. Jullie begrijpen dat de toonzetting tijdens deze gesprekken wel steeds grimmiger wordt. Dinsdagavond was de laatste zin de we meekregen: "Er wordt aangewerkt, binnen nu en vijf dagen wordt u teruggebeld". Vanochtend heb ik weer met de helpdesk van KPN gebeld. En nu kwam de "Aap uit de mouw", KPN had ons die snellere internetverbinding nooit mogen aanbieden. Wij zitten te ver van de centrale om de snelheid van 100 MB per seconde te kunnen realiseren. Ik zei toen (met mijn blonde haren ;-) ) : "Dan zet je in de centrale maar gewoon weer het knopje terug naar de oude internetsnelheid". Jullie begrijpen het al, dat was te simpel gedacht. Inmiddels is onze storing gekenmerkt als een grote technische storing die inmiddels ál bij de derde lijn ligt (even voor alle duidelijkheid, een helpdesk is eerste lijn). Vanochtend hebben ze aan de melding naar de derde lijn weer een ticket geplakt met urgent! Wordt dus vervolgd.

En wat speelden we op zondagmiddag? Inderdaad "Mens erger je niet". Zo toepasselijk...





En nog een potje "Scrabble".


Vandaar dat ik nu al lange tijd niet bij jullie langskom. Het bovenstaande logje heb ik gemaakt in het huis van mijn zus.
Ik mis jullie. Hopelijk tot gauw. :-)


16 reacties

Pffff, dit is wel een potje 'Mens erger je nieten'!!!:-( Nu weet je weer hoe is zonder internet: alle tijd voor een gezelschapsspel. Ik hoop dat je snel weer terug bent! Wat een ellende. Als iets van je camera gehoord??
Hendrika - 03 12 09 - 13:51

Het woord 'het' ontbreekt in bovenstaande zin en 'als' moet 'al' zijn. Vergeten te 'previewen'.
Hendrika - 03 12 09 - 13:53

Wat vervelend, en ik hoop voor je dat het gauw opgelost wordt. Wij hebben een half jaar werk gehad om internet te krijgen, ze zeiden gewoon jullie hebben geen telefoon, en toch kregen we iedere maand een rekening, maar daar wilden ze niet naar luisteren, dat wij zijn ook als de dood voor overstappen.
Veel sterkte, en ik hoop dat je gauw weer in de lucht bent.
Groetjes Boukje
boukje - 03 12 09 - 14:50

Ik ken je ergernis wel begrijpen. ik heb laatst ook zo'n akkefietje gehad. dat er fouten gemaakt worden snap ik nog wel.
maar dat er vervolgens niets mee gedaan wordt. dat kan ik niet begrijpen. en dat je vervolgens meerdere telefoontjes moet plegen om eindelijk eens begrip te krijgen voor je probleem en de goede persoon aan de lijn te krijgen is een schande. dit zijn de bedrijven met die leuke en vriendelijke reclames. maar als je eenmaal klant bent is die vriendelijkheid weg. hopelijk wordt het probleem snel verholpen en worden alle kosten gedekt.
haroldia (Email) (URL) - 03 12 09 - 15:34

Het is ook met al die grote bedrijven hetzelfde ... :-(
En dan te bedenken dat er bij ons een vergelijkbare operatie naar 'meer, beter en sneller voor minder geld' op stapel staat. Hopelijk verloopt dat beter dan daar bij jullie.
Hopelijk worden er bij jullie snel adequate maatregelen getroffen door KPN.
Tot die tijd sterkte en veel plezier met 'Mens erger je niet' en andere spelletjes.
Jan K. (URL) - 03 12 09 - 16:09

Helpdesks hebben in mijn ervaring vooral tot doel de mensen van het bedrijf achter die helpdesk te helpen.
Frans54 (Email) (URL) - 03 12 09 - 16:43

gossie, das heel wat anders dan even op vakantie of een weekje er tussen uit... Soms is het maar goed dat de telefoon ertussen zit want je zou ze er wel eens doorheen willen trekken.....(Ik ben altijd wel heel blij dat dat mijn werk niet is daar aan de andere kant van de lijn)
Sandra (Email) (URL) - 03 12 09 - 16:55

Ohja.. Fijn.. Maar niet heus... :-(
Hoop echt dat het nu snel wordt opgelost. Want kan me voorstellen dat het voor jou niet leuk is, maar voor de kids ronduit vervelend ivm huiswerk enzo...
Annemarie (Email) (URL) - 03 12 09 - 17:40

Toen wij overstapten naar internet + bellen hadden wij zeer snel internet besteld. Dat lukte niet, want de verbinding viel regelmatig weg. Ik prijs nog steeds de dag dat ik een zeer behulpzame medewerker aan de lijn kreeg, die na wat heen en weer praten en wat testjes tot de conclusie kwam dat wij te ver van het "kastje" woonden. Hij stelde voor om een iets langzamer abonnement te nemen (de gemaakte kosten zouden worden terugbetaald). Ook dat heeft hij getest en dat zou moeten lukken. En hoe. We draaien al jaren probleemloos. En dat met toentertijd Tiscali, waar velen moeite mee hadden vanwege de slechte service. Ik had niets dan lof.
Hanny (Email) (URL) - 03 12 09 - 20:23

alles is mooi als het maar werkt, en anders is het een bron van ergernis:-(

toi toi toi jets
klaproos (Email) (URL) - 03 12 09 - 23:07

Zolang je niets verandert is er niets aan de hand. Zodra er echter wel iets gewijzigd moet worden dat niet via de geeffende paden gaat loopt de zaak onmiddellijk ernstig in het honderd.
Bij mij heeft iets dergelijks bijna een vol jaar geduurd voordat het was opgelost ! Toen zat ik al lang bij een andere provider.
Sterkte toegewenst voor de komende tijd.
Geert - 04 12 09 - 16:54

Dat was wel even een gezellig potje Mens erger je niet. Jullie kunnen natuurlijk wel raden wie de uiteindelijke winnaar was. Maar ja het gaat om het spel en niet om de knikkers. (Volgens mij niet maar ach :-))
Derk-Jan - 04 12 09 - 21:08

Ik hoor het van meer mensen van KPN, die woont in Zeeland, ook een ramp daar.
Kan me voorstellen hoe het voelt, bah ik moet er niet aan denken om geen of traag internet te hebben.
Wens je stertke ermee en houd je log in de gaten.
Gezellige sinterklaasavond..en groetjes.
Tiny (Email) (URL) - 04 12 09 - 21:25

Ik wou bijna voorstellen om een poptje online te gaan scrabbelen, maar ja, dat zal niet gaan. ;-)
Gelkinghe (Email) (URL) - 05 12 09 - 00:09

Zo......, krijgt de techniek je aan het mens erger je niet.
Das knap in deze tijd.
Wat een ellende Jetske.
En die helpdesk.....helemaal te gek daar bij de Kpn ( hoewel wij amper ellende hebben, wonen iets dichterbij de centrale misschien )
Hoezo blond ?
Was toch echt geen rare vraag lijkt me.
Ja, voor hun misschien.
hoop dat het probleem snel wordt opgelost.
Dis toch niks zo ;-(
trees (URL) - 05 12 09 - 09:15

Wat een toestand en dan kalm blijven,
is het moeilijkste wat er is.
Je hebt het mooi uitgebeeld met mens erger je niet.
thea (Email) (URL) - 07 12 09 - 10:41


  
Persoonlijke info onthouden?

Emoticons /

Spam is vervelend... En zo te voorkomen
 

  (Register your username / Log in)

Kattebel:
Verberg email:

Kleine lettertjes: Alle HTML-tags behalve <b> en <i> zullen uit je reactie worden verwijderd. Je maakt links door gewoon een URL of email-adres in te typen.